Máquinas de vivir. Flamenco y arquitectura en la ocupación y desocupación de espacios

Finalista FAD Pensamiento y Crítica 2020

Finalistas

Valoración del jurado:

"El llibre presenta una exposició que explora un moment concret de la història de l’arquitectura i l’avantguarda moderna, buscant establir ponts entre diverses disciplines (cinema, música, arts visuals) en la dinàmica de compartir experiències culturals de dimensió europea. L’argument aconsegueix transposar al present tant les possibilitats com els prejudicis subjacents al descobriment de cultures específiques i de la diferència cultural. Com a resultat del treball col·lectiu, l’anàlisi, la crítica i la proposta d’una mirada minuciosa i generosa de la dinàmica cultural estudiada, no deixa d’aclarir els punts en què aquestes dinàmiques s’entrecreuen amb la pràctica arquitectònica, les maneres de construir i les polítiques urbanes de les ciutats que es transformen. En conseqüència, la crítica a la violència social en moltes polítiques paternalistes del segle xx també és explícita, i no falten pistes per tal que els arquitectes, atents a la subtilesa i la complexitat del pensament d’aquesta obra, busquin coordenades per afrontar els reptes del present. El llibre presenta una exposició que explora un moment concret de la història de l’arquitectura i l’avantguarda moderna, buscant establir ponts entre diverses disciplines (cinema, música, arts visuals) en la dinàmica de compartir experiències culturals de dimensió europea. L’argument aconsegueix transposar al present tant les possibilitats com els prejudicis subjacents al descobriment de cultures específiques i de la diferència cultural. Com a resultat del treball col·lectiu, l’anàlisi, la crítica i la proposta d’una mirada minuciosa i generosa de la dinàmica cultural estudiada, no deixa d’aclarir els punts en què aquestes dinàmiques s’entrecreuen amb la pràctica arquitectònica, les maneres de construir i les polítiques urbanes de les ciutats que es transformen. En conseqüència, la crítica a la violència social en moltes polítiques paternalistes del segle xx també és explícita, i no falten pistes per tal que els arquitectes, atents a la subtilesa i la complexitat del pensament d’aquesta obra, busquin coordenades per afrontar els reptes del present. El llibre presenta una exposició que explora un moment concret de la història de l’arquitectura i l’avantguarda moderna, buscant establir ponts entre diverses disciplines (cinema, música, arts visuals) en la dinàmica de compartir experiències culturals de dimensió europea. L’argument aconsegueix transposar al present tant les possibilitats com els prejudicis subjacents al descobriment de cultures específiques i de la diferència cultural. Com a resultat del treball col·lectiu, l’anàlisi, la crítica i la proposta d’una mirada minuciosa i generosa de la dinàmica cultural estudiada, no deixa d’aclarir els punts en què aquestes dinàmiques s’entrecreuen amb la pràctica arquitectònica, les maneres de construir i les polítiques urbanes de les ciutats que es transformen. En conseqüència, la crítica a la violència social en moltes polítiques paternalistes del segle xx també és explícita, i no falten pistes per tal que els arquitectes, atents a la subtilesa i la complexitat del pensament d’aquesta obra, busquin coordenades per afrontar els reptes del present. "

Autores:

Pedro G. Romero, María García Ruiz

Editor / Editorial:

Puente editores/La Virreina Centre de l'Image

Finalistas

Seleccionados